Yhdistyksen toimintasuunnitelma 2021

SUOMEN MITTELSPITZ RY

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2021

Yhdistyksen perustoimintaan kuuluu jäsenlehden julkaiseminen neljä kertaa vuodessa. Yhdistyksen www-sivuilla tiedotetaan ajankohtaisista tapahtumista. Sivuilla toimii mm. pentuvälitys, jalostusuroslista ja kasvattajalista. Sivuille päivitetään  näyttelytuloksia sekä harrastustuloksia. Jäsenille on oma suljettu Fb-ryhmä. Yhdistys julkaisee vuoden lopussa seuraavan vuoden kalenterin. Sääntömääräinen vuosikokous järjestetään toukokuun loppuun mennessä.

Vuonna 2021 Yhdistys tukee SM-tokon ja SM-rally-tokon joukkueita, jotka kilpailevat yhdistyksen nimissä. Lisäksi pyritään järjestämään rotumestaruuskilpailut tokossa, agilityssä ja rally-tokossa. Yhdistyksen erikoisnäyttely pidetään SSKY:n päänäyttelyn yhteydessä.

Yhdistys pyrkii järjestämään jalostustarkastuksen sekä ulkomuodon että käyttäytymisen osalta. Mahdollisuuksien mukaan järjestetään  joukkotarkastustapahtumia luuston sekä silmien- ja polvien osalta. Lisäksi tuetaan yli 10-vuotiaiden koirien silmätarkastuksia. Jo kerätyistä PRA-tutkimukseen ja seurantaan varatuista rahoista tuetaan PRA- tai PRA-epäily -diagnoosin saaneiden koirien tarvittavia uusintatutkimuksia sekä DNA-näytteiden ottoja.

Yhdistys kerää tietoa rodusta mm. terveys- ja pentuekyselyn avulla.

Yhdistys jatkaa vuosikirjojen aineistojen työstämistä ja pyrkii julkaisemaan vuosikirjoja menneiden vuosien osalta.

Yhdistys pyrkii järjestämään kasvattajapäivät sekä Match Show:n. Lisäksi tapahtumia järjestetään paikkakuntakohtaisesti.